۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۱
تعداد بازدید: ۳۴۴۶۹۰
دبیر کانون انبوه سازان با بیان اینکه در بخشی از قراردادها ایرادات حقوقی وجود دارد که بر خلاف انتظار ما برطرف نشد افزود: بخشی از پروژه مسکن مهر نسبت به موقعیت مکانی ایراد‌دار بود و بخشی هم هنوز به سرانجام نرسیده.
کد خبر: ۳۴۶۸۰
نویسنده : امیر سیاهی

ایراد مکانی در پروژه مسکن مهر| انتظار داشتیم ایرادات حقوقی قراردادها برطرف شود که نشد!

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ، دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان در نشست خبری این مجموعه مطرح کرد: ما 31  پایگاه داریم و می‌توانیم تشخیص دهیم که کدام بخش از کانون صلاحیت ورود دارد و می‌تواند کار را به اتمام برساند.

با توجه به مشکلات تامین مالی انتظار همکاری داشتیم چون همکاران ما تجربه و ابزارهای لازم تامین مالی را داشته و دارند

در بخشی از قراردادها ایرادات حقوقی وجود دارد که انتظار برطرف شدن را داشتیم اما نشد. همچنین با توجه به مشکلات تامین مالی انتظار همکاری داشتیم چون همکاران ما تجربه و ابزارهای لازم تامین مالی را داشته و دارند.

عدم استفاده از تخصص کانون در ساخت مسکن ملی

پورحاجت افزود: بخشی از پروژه مسکن مهر نسبت به موقعیت مکانی ایراد‌دار بود و بخشی هم هنوز به سرانجام نرسیده مانند  شیرین شهر و رامین در خوزستان که همین مشکل را دارند. ما می‌توانستیم تشخیص دهیم که کسانی که وارد این حوزه شدند می‌توانند پاسخگوی پروژه‌ها باشند یا خیر، اما متاسفانه از تخصص ما استفاده نشد.

ایراد مکانی در پروژه مسکن مهر| انتظار داشتیم ایرادات حقوقی قراردادها برطرف شود که نشد!

قیمت‌گذاری توسط کارشناسانی که نمیدانیم کی هستند انجام می‌شود!

دبیر کانون انبوه سازان در ادامه گفت: ساز و کار فروش فولاد و سیمان در بورس دارای اشکال است که باید وزارت اقتصاد و سازمان بورس اصلاح کنند.

نقد ما بر اساس ساز و کار بورس است زیرا سهامداران بورس کالا همان بنگاه‌های تولیدی هستند که این تعارض منافع ایجاد می‌کند

 پورحاجت تصریح کرد: بورس در تمام دنیا بر اساس عرضه و تقاضا می‌باشد اما در ایران آیا کارخانه سیمان بر اساس تمام توان وارد می‌شود؟ باید بورس کالای ما شفاف شود یعنی به صورت کلی قمیت‌گذاری در بورس باید اصلاح شود. نقد ما بر اساس ساز و کار بورس است زیرا سهامداران بورس کالا همان بنگاه‌های تولیدی هستند که این تعارض منافع ایجاد می‌کند. قیمت‌ها در بورس کالا اعلام می‌شود و این قمیت پایه است که هیچ وقت شکسته نمی‌شود حتی اگر مازاد محصول و تولید داشته باشیم . می‌گویند قیمت‌گذاری پایه توسط پنجاه کارشناس که نمی‌دانیم که هستند، انجام می‌شود. اگر چارچوب بورس شفاف باشد این اتفاقات رخ نمی‌دهد.

برچسب ها: انبوه سازان انبوه سازی پورحاجت #مسکن ملی #مسکن مهر #بورس کالای ایران صنایع بورسی عرضه سیمان در بورس صنایع فولاد نماد فولاد
ارسال نظر
آخرین اخبار